torsdag den 29. juli 2010

Sommer

Sommeren er i fuld gang på Malta. 35 grader om dagen, 23 om natten og ingen regn. Det lyder dejligt, og det er det såmænd også, når man ikke skal sove eller gå på arbejde. Heldigvis er vandet 25, så det er super lækkert at bade for tiden. Jeg kan få mange, mange timer til at gå på klipperne med en bog og et håndklæde.


Siden sidst er der sket en del. Mette Winther var på besøg en uge, hvilket var smadderhyggeligt. Det blev til lækre strandture og en bådtur, hvor vi hoppede ned fra seks meter høje klipper. Vi brugte det meste af ugen på at slappe af og nyde varmen eller på at spise pizza. På én af vores badeture blev Diana brændt af en brandmand, der havde valgt at ligge på lur efter hende:



Malteserne har været så venlige at opsætte en planche med alle de brandmænd, man kan være så heldig at blive angrebet af i deres farvande:




Diana og jeg har valgt ikke at bo sammen mere, og hun er for nyligt flyttet i sin egen lejlighed et par kilometer væk fra min. Det er noget tomt, men det var nødvendigt.


På trods af ovenstående, går tingene, som de plejer – fyrværkeribåden er kommet tilbage, hvilket er en kæmpe belastning. Kirken prøver at larme om kap med fyrværkeriet ved nogle gange at ringe uafbrudt i 20 minutter. Når fyrværkeriet og kirken ikke larmer, kan man høre et kor, der øver sig i noget der minder om opera. Mest af alt lyder det som 80 vilde katte der simultant bliver tortureret med glødende pinde. Det er ganske enkelt uudholdeligt, og man er nødt til at lukke alle vinduer og døre, hvis man skal klare sig igennem halvanden times korsang uden hovedpine. Ud over førnævnte ting, kan jeg nævne, at der forleden blev spillet sækkepibe, af hvad jeg formoder, må være en døv malteser. Det var næsten værre end korsangen. Og nåh ja – folk dytter stadig, som om de har travlt. Det er pudsigt, for en malteser har aldrig nogensinde travlt ellers.


Peppe var også på besøg for nyligt, hvilket blev til 11 supergode dage. Det meste af tiden gik med at bade, se og spille fodbold, spise junkfood og se film – lige som en ferie skal være. Han opførte sig endda pænt det meste af tiden!
Drengen fik også rettet op på sit ankelproblem under besøget:



Under én af vores utallige badeture fandt vi en eremitkrebs. Den synes ikke, det var så sjovt at blive taget med op på land, for et tidspunkt valgte den at flygte fra sit hus. Vi fik dog igangsat en redningsaktion og fik krabben tilbage i konkylien.




Jeg kommer snart hjem på ferie, den 16. august for at være helt præcis, og jeg glæder mig super meget. Jeg trænger til at komme væk fra øen og se jer alle sammen. Jeg bliver indtil den 27. august.


Slutteligt får I de seneste arbejdsbilleder fra Malta. Jeg tror ikke, de har en arbejdsstyrelse hernede…



Ingen kommentarer:

Send en kommentar